viernes, 30 de mayo de 2014

13th age y Alternity

debo hacer una actualizacion general de todo lo que ha pasado desde la ultima entrada del blog pero como de momento ya agarre un impulso mejor lo mantengo y publico lo que tengo :p

hace poco tiempo descubrí la magia del ahorro, lo que me permitio comprar varios libros de rol que posteriormente subire aqui para presumir :D

entre los que compre esta 13th age, un juego que me parece ofrece mucho y pide poco, elegante y sencillo este juego toma los elementos de D&D 4th Ed. Quita lo que no me gusta y lo que me gusta lo aumenta, lo complicado lo simplifica y lo simple lo potencia.

Cuando vi por primera vez la 4ta edicion de D&D pense “¿que carajos es esto?” y al igual que muchos lo descarte facilmente al decir “no me gusta”

al poco tiempo vi una adaptacion al sistema de 4ta Ed. De D20 Modern, hecha por fans, y he de decir que me encanto “¿porque WotC no lo hizo?” pense.

Y fue cuando me di cuenta que el verdadero problema de la 4ta Ed. Es llamarse D&D, desde ese momento vi con mas respeto a tan malograda edicion.

13th age toma varios de esos elementos pero dandoles una forma que me resulta atractiva, pero la espina sigue ahi, quiero ver D20 Modern actualizado.

Esta entrada es solamente un primer intento no por actualizar sino de ampliar las opciones para un juego que eventualmente pueda ser llevado a cabo ya no en la 13th age sino en 20th age y posiblemente 30th age quien sabe.

Las razas que tome de inicio son las de Alternity RPG, ¿porque este juego? Eso tiene su historia pero tal vez mas delante, como sea estas son las razas “basicas” ademas del humano de toda la vida.

El texto originalmente lo redacte en ingles ya que seria una colaboracion para el fanzine Icon, que desafortunadamente no logro entrar a culpa de mi mala redaccion y las prisas, como las prisas pueden corregirse y mi redaccion no he optado por publicar en mi modesto blog estas razas.

Mechalus
+2 constitution or +2 intelligence
The final blend with the machine, the mechalus have integrated the technology with them on the superficial as wired hair and metallic veins and deep in them as cerebral nanocomputers, synthetic living organs and high resolution eye cameras.

Merge – adventurer feat
You have the "One with the Machine" background at is full possible bonus of +5 without having to spend your background points on it

Auto repair - racial power
Once per battle, can use a recovery as a standard action before been hit

Champion feat
The recovery can be used as a free action
Sesheyan
+2 dexterity or +2 wisdom
Bulbous head, eight red eyes, hunchback figure, wrapped wings and accustomed to hunt in total darkness the sesheyan do not understand why the humans feel so uneasy around them

Fly - adventurer feat
Can fly trough the field to any near location

Hunter - racial power
Once per battle, opponents trying to disengage have a -4 penalty

Champion feat
Choose one opponent you are engaged and have previously hit, expand your critical by 1
Tsaa'a
+2 intelligence or +2 charisma
Lizardlike beings with a knack with the technology, quick hands and swift feet a crest on his head and the behavior of a child the Tsaa’a are fast friends and long term members of any group.

Quick slide - adventurer feat
You can reach a far away ally of opponent with 1 move action

Armor plates- Racial Power
1 per battle, the damage dealt by a hit is turn in damage from a miss

Champion feat
The damage dealt by a critical attack is not doubled

Weren
+2 strength or +2 Constitution
Big and muscled with a heavy fur and sharp claws one might think on a brutal creature, and they are brutal, but on a cultural reissnasment they are polite and civilized killing machines.

Thick fur - adventurer feat
Despite your size you are capable of great stealth, whenever you are trying to not get noticed you receive +5 bonus on this checks

Sharp claws - racial power
1 per battle, add 1d4 of damage per level on a hit

Champion feat
Add the extra dice on a miss
Fraal
+2 Intelligence or +2 wisdom
Highly intelligent and capable of telepathy the Fraal are the first alien the humans meet, grey skin and black eyes they were in the mind of humans as the first sightings of UFO’s

Telepathy – adventurer feat
You can communicate with any willing ally without need of speech

Post cognition - racial power
1 per battle, after an ally hit an enemy if you target the same enemy and hit deal the same amount of damage

Champion feat
The enemy becomes vulnerable to your attacks

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